Alimentatia in Post

Mancarea de Post este sanatoasa cu conditia evitarii produselor procesate, cu continut bogat in glucide rafinate, grasimi si sare in exces, potentiatori de gust, culoare, miros si conservanti. Ar trebui sa ne axam pe legume, leguminoase, cereale integrale si fructe.

Pentru o alimentatie sanatoasa ar fi bine sa ne obisnuim sa gatim in casa, nu sa cumparam alimente gata preparate de al caror continut nu putem fi siguri 100%. Primavara ne putem bucura de o varietate de legume proaspete, cu frunze verzi: loboda, stevie, spanac, urzici, salata verde, dar si de multitudinea de legume si leguminoase existente pe tot parcursul anului.

Mancarea de Post alcatuita exclusiv din produse de origine vegetala, cat mai proaspete si avand grija la cantitati (sa nu se exagereze cu marimea portiilor), are efecte benefice pe termen lung asupra sanatatii. Produsele vegetale sunt bogate in minerale, vitamine, fibre si fitonutrienti, cu rol antioxidant, care distrug radicalii liberi si au efect anti imbatranire.

Persoanele care tin Post au la dispozitie o multitudine de variante sanatoase:

. supe, borsuri, supe crema de legume

. salate variate, compuse din salata verde, baby spanac, andive, rosii, castraveti, ardei, ceapa verde

.pasta de naut, salata de vinete, zacusca

. ghiveci de legume, tocanita de ciuperci, mancare de spanac, de urzici, de stevie, praz, broccoli, conopida, dovlecei, vinete, fasole ,etc.

In salate pot fi adaugate fructe oleaginoase: nuci, migdale, seminte de in, canepa, avocado.

Proteinele de origine animala, care lipsesc cu desavarsire in meniurile de Post, se pot compesa cu cele de origine vegetala numai daca vom combina produsele vegetale intre ele pe parcursul zilei, adica sa adoptam o alimentatie variata. Numai in acest caz vom beneficia de toti cei 9 amino acizi esentiali, care se gasesc in produsele de origine animala, adica in carne, peste, oua si produse lactate. Combinam de exemplu orezul sau pastele cu legume, alaturi de o salata. Sau mamaliguta alaturi de o mancare de ciuperci sau spanac. Secretul unei alimentatii corecte pe perioada Postului este diversitatea. Sa nu uitam fructele, foarte valoroase datorita valorii energetice date de glucide, bogate in minerale, si vitamine ce imbunatatesc sistemul imunitar si nu in ultimul rand continutului in fibre, adjuvante sanatatii colonului. O mentiune pentru persoanele care doresc sa-si pastreze silueta: fructele consumate in cantitati mari ingrasa, la fel ca si adaugarea in salate sau mancaruri a uleiului in exces. Si produsele de panificatie: paine, covrigi, cornuri, ar trebui consumate cu prudenta, mai ales in absenta unei activitati fizice sustinute. Sa nu uitam hidratarea corespunzatoare, pe tot parcursul zilei.

Comentarii